No mental scars, no nursed grudges

no mental scars, no nursed grudges

3-channel video installation by Agnieszka Mastalerz

The title of the exhibition comes from Zygmunt Bauman’s From Pilgrim to Tourist – Or A Short History of Identity, from the passage The Player. The exhibition included a new series of analogue photographs (2021) and a 3-channel video installation (2022). It took place at eastcontemporary gallery in Milan, in January 2022. 


The video work presents two young acrobats creating figures together — the older girl becomes a support for the younger. 

There is also a pose performed individually, however on an object, which is the handstand canes. 

The exercises are recorded with two cameras, one of which is fixed on a bolt. The robot analyses the movements in close-ups and slow motion, in order that all the gestures and strains are detectable. It is visible in the distance shots and becomes a character himself. 

Documentation of the exhibition and text by Antonio Grulli: www.east-contemporary.org/no-mental-scars-no-nursed-grudges

 

Backstage documentation: Roman Adaśko
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 18, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Backstage documentation: Mirella Panecka
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 16, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, Installation, view, NMSNNG, 2022, Milan, courtesy of the artist and eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
Agnieszka Mastalerz, Installation, view, NMSNNG, 2022, Milan, courtesy of the artist and eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
CREDITS:

DOP: Marcin Gołąb
Assistant Director: Kuba Gryżewski
Performers: Zuzia Ćwikła, Magda Wróblewska
Focus Puller: Bartłomiej Ptasznik
Gaffer: Olaf Jurdyga
Make Up/Hair: Anna Słowińska 
Studio backstage: Mirella Panecka, Roman Adasko 
Photos from the gallery: Tiziano Ercoli 

Studio Bites:
Bolt Operator: Michał Raczyński, Łukasz Mergner
Color-Grading: Black Photon 
Lenses: Fast Media
Postproduction: Black
Photon Postproduction coordinator: Alicja Karbowska 
Conforming: Monika Greczkowska 
Color Grading: Hanna Rudkiewicz 
Computer effects: Maciej Mika

 

No mental scars, no nursed grudges

no mental scars, no nursed grudges

3-kanałowa instalacja wideo autorstwa Agnieszki Mastalerz

Ttytuł wystawy pochodzi z książki Zygmunta Baumana From Pilgrim to Tourist – Or A Short History of Identity, z fragmentu Gracz. Wystawa obejmowała nową serię fotografii analogowych (2021) oraz 3-kanałową instalację wideo (2022). Miało to miejsce w galerii eastcontemporary w Mediolanie, w styczniu 2022 roku. 


Praca wideo przedstawia dwie młode akrobatki tworzące figury – starsza dziewczyna staje się wsparciem dla młodszej.

Istnieje również pozycja wykonywana indywidualnie, jednak na obiekcie, którym jest stojak akrobatyczny.

Ćwiczenia są rejestrowane za pomocą dwóch kamer, z których jedna jest zamocowana na robocie bolt. Robot analizuje ruchy w zbliżeniu i w zwolnionym tempie, aby wykryć wszystkie gesty i naprężenia. Jest widoczny w odległych ujęciach i sam staje się postacią.

Dokumentacja wystawy i tekst autorstwa Antonio Grulli: www.east-contemporary.org/no-mental-scars-no-nursed-grudges

Backstage documentation: Roman Adaśko
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 18, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Backstage documentation: Mirella Panecka
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 16, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, Instalacja, widok, NMSNNG, 2022, Mediolan, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
Agnieszka Mastalerz, Instalacja, widok, NMSNNG, 2022, Mediolan, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
CREDITS:

DOP: Marcin Gołąb
Assistant Director: Kuba Gryżewski
Performers: Zuzia Ćwikła, Magda Wróblewska
Focus Puller: Bartłomiej Ptasznik
Gaffer: Olaf Jurdyga
Make Up/Hair: Anna Słowińska
Studio backstage: Mirella Panecka, Roman Adasko
Photos from the gallery: Tiziano Ercoli

Studio Bites:
Bolt Operator: Michał Raczyński, Łukasz Mergner
Color-Grading: Black Photon
Lenses: Fast Media
Postproduction: Black
Photon Postproduction coordinator: Alicja Karbowska
Conforming: Monika Greczkowska
Color Grading: Hanna Rudkiewicz
Computer effects: Maciej Mika