3-channel video installation by Agnieszka Mastalerz
The title of the exhibition comes from Zygmunt Bauman’s From Pilgrim to Tourist – Or A Short History of Identity, from the passage The Player. The exhibition included a new series of analogue photographs (2021) and a 3-channel video installation (2022). It took place at eastcontemporary gallery in Milan, in January 2022.
The video work presents two young acrobats creating figures together — the older girl becomes a support for the younger.
There is also a pose performed individually, however on an object, which is the handstand canes.
The exercises are recorded with two cameras, one of which is fixed on a bolt. The robot analyses the movements in close-ups and slow motion, in order that all the gestures and strains are detectable. It is visible in the distance shots and becomes a character himself.
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 18, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Backstage documentation: Mirella Panecka
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 16, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, video still, 2022, courtesy of the artist and eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, Installation, view, NMSNNG, 2022, Milan, courtesy of the artist and eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
Agnieszka Mastalerz, Installation, view, NMSNNG, 2022, Milan, courtesy of the artist and eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
CREDITS:
DOP: Marcin Gołąb Assistant Director: Kuba Gryżewski Performers: Zuzia Ćwikła, Magda Wróblewska Focus Puller: Bartłomiej Ptasznik Gaffer: Olaf Jurdyga Make Up/Hair: Anna Słowińska Studio backstage: Mirella Panecka, Roman Adasko Photos from the gallery: Tiziano Ercoli
Studio Bites: Bolt Operator: Michał Raczyński, Łukasz Mergner Color-Grading: Black Photon Lenses: Fast Media Postproduction: Black Photon Postproduction coordinator: Alicja Karbowska Conforming: Monika Greczkowska Color Grading: Hanna Rudkiewicz Computer effects: Maciej Mika
3-kanałowa instalacja wideo autorstwa Agnieszki Mastalerz
Ttytuł wystawy pochodzi z książki Zygmunta Baumana From Pilgrim to Tourist – Or A Short History of Identity, z fragmentu Gracz. Wystawa obejmowała nową serię fotografii analogowych (2021) oraz 3-kanałową instalację wideo (2022). Miało to miejsce w galerii eastcontemporary w Mediolanie, w styczniu 2022 roku.
Praca wideo przedstawia dwie młode akrobatki tworzące figury – starsza dziewczyna staje się wsparciem dla młodszej.
Istnieje również pozycja wykonywana indywidualnie, jednak na obiekcie, którym jest stojak akrobatyczny.
Ćwiczenia są rejestrowane za pomocą dwóch kamer, z których jedna jest zamocowana na robocie bolt. Robot analizuje ruchy w zbliżeniu i w zwolnionym tempie, aby wykryć wszystkie gesty i naprężenia. Jest widoczny w odległych ujęciach i sam staje się postacią.
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 18, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Backstage documentation: Mirella Panecka
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 16, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, NMSNNG, wideo, 2022, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary
Agnieszka Mastalerz, Instalacja, widok, NMSNNG, 2022, Mediolan, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
Agnieszka Mastalerz, Instalacja, widok, NMSNNG, 2022, Mediolan, dzięki uprzejmości artystki i eastcontemporary. Photo: Tiziano Ercoli
CREDITS:
DOP: Marcin Gołąb Assistant Director: Kuba Gryżewski Performers: Zuzia Ćwikła, Magda Wróblewska Focus Puller: Bartłomiej Ptasznik Gaffer: Olaf Jurdyga Make Up/Hair: Anna Słowińska Studio backstage: Mirella Panecka, Roman Adasko Photos from the gallery: Tiziano Ercoli
Studio Bites: Bolt Operator: Michał Raczyński, Łukasz Mergner Color-Grading: Black Photon Lenses: Fast Media Postproduction: Black Photon Postproduction coordinator: Alicja Karbowska Conforming: Monika Greczkowska Color Grading: Hanna Rudkiewicz Computer effects: Maciej Mika